|
Omega 3 distruge celulele canceroase Acidul docosahexanoic DHA, unul din acizii grași esențiali Omega 3, în urma cercetărilor efectuate s-a demonstrat că Oemga 3 reduce mărimea tumorilor canceroase și îmbunătățește efectele chimioterapiei, diminuând în același timp efectele secundare ce pot să apară. Omega 3 – DHA DHA este un acid gras Omega 3 ce se extrage din surse acvatice (pește) sau uleiuri vegetale (semințe de salvie). Este un component important al creierului, considerat esențial pentru dezvoltarea celulară și neurologică normală. Sunt cunoscute și studiate efectele acestui acid Omega 3 de protecție împotriva bolilor cardiovasculare, neurologice și neoplastice. În plus cercetătorii au descoperit că la nivel molecular DHA are ca efect reducerea leucocitozei (creșterea numărului de leucocite în sânge), a inflamației sistemice cronice și a stresului oxidativ toate aceste procese fiind strâns legate de creșterea tumorilor canceroase. Studiile care s-au făcut au evidențiat efectele de reducere a riscului de îmbolnăvire în cazul cancerului de prostată, plămâni, colon și piele. Omega 3 scade riscul apariției cancerului de prostată Într-un studiu recent cercetătorii au analizat rezultatele obținute în urma suplimentării dietei cu acizi grași Omega 3 pentru 466 de bărbați diagnosticați cu cancer agresiv de prostată și 478 de bărbați sănătoși. Cercetătorii au împărțit subiecții în patru grupe în funcție de aportul de acizi grași Omega 3 consumați. Pentru bărbații care au consumat cea mai mare cantitate de acizi grași Omega 3 riscul de a fi afectați de cancerul agresiv de prostată a scăzut cu 63%, față de cei a căror dietă a inclus cantități minime de Omega 3. Cancerul de plămâni și acizii grași Omega 3 În revista ”Nutrition&Cancer” a fost publicat un studiu de caz remarcabil în care un bărbat de 78 de ani, diagnosticat cu histiocitom fibros malign cu mai multe leziuni la nivelul ambilor plămâni. Pacientul a refuzat chimioterapia și a ales o abordare nutrițională de luptă împotriva bolii. Strategia aleasă a fost centrată în jurul creșterii consumului de acizi grași Omega 3 DHA și EPA și reducerea cantității de Omega 6. Doza zilnică de Omega 3 a fost stabilită la 15 g într-un raport de 0.81 față de Omega 6. Încet dar constant, nodulii au scăzut iar leziunile s-au închis, rezultatele fiind revelate de radiografii pulmonare. Nu au existat efecte secundare datorate cantităților de acizi grași Omega 3 ingerate iar pacientul nu arată nici un simptom de cancer.
Omega 3 reduce riscul apariției cancerului de colon O dietă bogată în Omega 3 reduce riscul apariției cancerului de colon. Studiile pe animale şi cele de laborator au constatat că acizi graşi Omega 3 pot preveni agravarea cancerului de colon în timp ce acizi graşi Omega 6 stimulează creşterea tumorilor de colon. De asemenea consumul zilnic de acizi grași Omega 3, EPA şi DHA încetinesc sau chiar inversează progresia cancerului de colon la persoanele în stadii incipiente ale bolii. Studiile clinice au semnalat faptul că un nivel scăzut de acizi graşi Omega 3 în organism, sunt un marker pentru un risc crescut de cancer de colon. Cu toate acestea, într-un studiu efectuat pe şobolani cu cancer metastazat de colon (cu alte cuvinte, cancer care s-a extins și în alte părţi ale corpului, cum ar fi ficatul), acizi graşi Omega 3 au stimulat creşterea celulelor canceroase din ficat. Până ce mai multe informaţii sunt disponibile, este de dorit ca persoanele cu cancer de colon metastazat să evite acizii grași Omega 3. Omega 3 și cancerul de piele Studiile arată că există o legătură importantă între proporția de acizi grași Omega 3 – Omega 6 și cancerul de piele. Acest raport se pare că este cheia pentru prevenirea și dezvoltarea unei astfel de afecțiuni. Datele epidemiologice și cele experimentale arată că acizii grași Omega 6 stimulează pe când Omega 3 inhibă dezvoltarea celulelor canceroase, inclusiv a melanoamelor. Un studiu australian a scădere cu 40% a melanoamelor pentru persoanele care au consumat în mod regulat acizi grași Omega 3. Efecte pozitive în chimioterapie Profesorul A.M. El-Mowafy de la Universitatea Mansoura din Egipt a studiat efectele acidului Omega 3 DHA asupra tumorilor pe șoareci și a investigat cum interacționează acizii grași Omega 3 cu cisplatin, un medicament utilizat în chimioterapie dar care efecte distructive la nivelul rinichilor. Concluzia lui a fost că DHA îmbunătățește efectele chimioterapiei și reduce semnificativ toxicitatea și distrugerea țesutului renal indus de cisplatin sugestia lui fiind combinarea compușilor utilizați în chimioterapie cu Omega 3 – DHA. Concluzie Acizii grași Omega 3 joacă un rol important în lupta contra acestei cumplite boli a zilelor noastre care este cancerul. Suplimenții nutritivi Omega 3 din surse vegetale sunt cea mai sigură soluție în astfel de cazuri. Riscurile intoxicării cu metale grele cum ar fi mercurul sunt în acest caz nule.
|